Recensie De leiderschaapmatrix

De leiderschaap-matrix van Kees & Twan Lintermans leest lekker vlot weg en de vele spitsvondige taalgrappen maken het nog aangenamer. Een leuk en leerzaam management sprookje om duidelijk te maken wat een winnend team is. Zelfs de bronvermelding laat je glimlachen.

Het management sprookje volgt de avonturen van Hugo het schaap dat op zoek gaat om zijn aanpak in een theorie te vatten. We krijgen te maken met een harde kudde, de papieren tijger, de zachte roedel, de winnende kudde en de verliezende kolonie. Wil je meer weten dan zal je toch echt het boekje moeten lezen.

Na een uitleg over de managementmatrixmatrix (zinvol of nutteloos en eenvoudig of onbegrijpelijk) komen we via de bestsellersmatrix (dun of dik en leuk of saai) uit bij de kern van het boek, de leiderschaapmatrix (het team kan ja/nee rekenen op iedereen en iedereen kan ja/nee rekenen op het team) waarbij binnen het winnende team iedereen op het team en het team op iedereen kan rekenen!

Bestellen: managementboek.nl, bol.com

For my English readers:

2 responses to “Recensie De leiderschaapmatrix

1. Wat een fantastische recensie over ons boekje. Hoe Henny daarin de drie matrixen heeft verwerkt is werkelijk briljant. Dat hij het echt zeer goed heeft gelezen bleek wel toen hij meldde dat we een Bob Ross achtige happy mistake hadden gemaakt. Een detail klopte gewoon niet en hij was de eerste van meer dan 50 lezers, die het opmerkte. En dat is bijzonder, want een boek lezen kunnen we allemaal, er iets van vinden is ook geen probleem, maar een professionele recensie schrijven, dat vraagt om vakmanschap. En Henny Portman heeft dat als geen ander. Daarom vinden het een eer dat hij ons boekje heeft gelezen. En natuurlijk hopen we dat nog veel meer mensen dit gaan doen.

2. Pingback: Overview of my year 2022 book reviews | Henny Portman's Blog